Meduza! dag 0

Meduza har parats 2 gånger idag..
Meduza är lite less på honom nu, När Tjockis kommer nära så fräser hon och tassar honom..
De ser rätt hemskt ut, han pilsk och hon har fått nog :)

Va iväg på affärn en snabbis och handlade torrfoder för kattungar (hon ska äta de nu i ca 7 dagar)


Kattungarna kommer troligen att komma i början på Mars ungefär den 4 är de beräknat...Så de är bara vänta att se..
Lite senare ikväll kommer jag att lägga upp en bild på henne som hon ser ut, kommer även lägga upp en bild på hennes tiss vilken färg den har, och så kommer jag fortsätta så, ett bevis på hur de ska se ut..
Men nu är de bara att vänta :)

Gravideteten börjar idag så jag kommer lägga upp en liten dag räkning som visar vad som händer..

Gravidetetsdagarna som jag kommer visa är hämtad från internet.
Hur dom gör med renrasiga katter!



Parningsdagen dag 0

Vanligen är honan hos hanen i 3-4 dagar.
Den dag som man vet att de har parat sig räknas som dag 0 och denna utgår man ifrån när man beräknar förlossningsdatum.
Ibland vet man inte om eller när parningen har skett så då får man vara lite flexibel i sitt räknande och komma ihåg hur länge honan var hos hanen.

Skriver mera senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0