Snö och less...

Somnade imorse strax efter 05, fortare än vad jag trodde att jag skulle göra, låg och vred mig lite och sen slocknade jag.
Vaknade sen när kl va 08:30!
Jag som inte äns hade ställt den idag, bara för att få sova ut, eller hur!
Klev upp släppte ut bamse på baksidan och upptäckte att de hade snöat, suck...
De behöver inte komma något mera, eller lite till så snön täcker allt sen behövs de inget mera..
 La mig på soffan efter att jag hade släppt ut bamse och han lagt sig igen, halvsov tills kl vart 10,

Killen som planerat ska ta Bamse hörde av sig för 75gången....Trööött....
Han hade hund när han va (liten) och efter de har han inte haft någon, snart 30 år..
Stod och talade om för mig vad och hur man skulle ta hand om en hund..Och så har han inte haft någon egen,
och kan tydligen inget om vilka raser och så...
Han ställde mig totalt mot väggen! Och jag kände mig för 1 gångs skull tom..
Men svarade tillbax lika kaxigt, såna människor stor inte högt upp..
Jag är uppväxt med hund/hundar.Jag har haft 2 egna.. Jag tror jag kan lite om hundar.
Och så stod han och sa att han inte kunde så mycke, att han hade laddat hem ett program om hundar + att han skulle få hjälp lite av sin granne..
Nu känner jag verkligen hur mycke jag vill backa!
Känner mig inte alls trygg med någon som kommer och säger hur jag ska göra med MIN hund.
Han är i trots och många gånger så ska han ha sista ordet, JAG VET HUR HAN FUNKAR.
Och så säger visa, men du måste säga till....... De är inte så lätt, jag kan min hund.
Han lyssnar men endå så har han TROTS.... De går inte och göra så mycke!

Men han lyssnar och har börjat gå fot, hur glad som helst blir jag.
Vill då inte halka ute tack!

Bamse ligger just nu lite sjuk, men de märks inte, han har bajsat blod, vilket är inte så bra, så igår gick han på diet, idag har han fått enbart ris, ska få de hela dagen, imorgon ska ha evt få med lite fisk.

Gav han precis 4 stycken 250mg tabletter (Axilur) Avmaskningsmedel, han ska äta det till på onsdag igen!
Lill pojken.. han ska igentligen äta 2 stycken 500mg tabletter, men hade just nu bara 250 mg och då fick han 4 stycken iställe, blir ju samma..
Han är såå duktig och äter tabletterna precis som dom är :) Tydligen gått, sj kan man knappt svälja ipren  =D..

Hoppas på att bamse snart lägger sig igen och sover vidare, tog en liten tur efter vägen på förmiddan, tänkte gå ut sen igen efter han har fått sitt mål, tänkte ta lilla promenaden då, vill mest att han tar de lugnt nu. Men han måste endå få röra på sig lite grann...
Kan ju inte använda aktivitetsbollen pga att han inte får äta (hundgodis) nu..

Näe nu ska jag vila, eller ska kolla klart på datorn först, kan vila när bamse somnat, annars står han bara och skäller om han ser att jag tittar tv :)

Kramar så länge..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0