Socialtjänsten

Vilket skämt!

Jag va nyss inne och läste på http://mylika.blogg.se/    En vän till mig..

Såg att hon hade skrivit om Soc, och jag håller helt med henne!
Man mår fan inte bra många gånger av deras betende och när man mår dåligt ber dom en att söka hjälp!

Jag vet eftersom jag sitter i precis samma sits varje månad,och de är inge kul.
Jag får ju just bara normen, men har sökt för att få ekonomiskt bistånd, till hyra och hjälp med annat..

Jag flyttade innan jag sökte soc, och jag flyttade för att jag inte längre kunde bo hemma.
Jag måtte inge bra helt enkelt och jag trivdes inte alls, jag gick mamma på nerverna och orkade aldrig va social, jag sov bort hela dagarna bara för att inte vara iväg för mamma..

Och när jag fick eget, gud va jag trivs, jag kan ligga i soffan hela dagarna och kolla tv, kan gå in och ut hur mycke jag vill i ytterdörren. Jag helt enkelt lever mitt liv..
Jag är inne nån gång om dagarna, visa dagar ingen alls andra 1 till 5 gånger..
Jag springer inget onödigt eftersom de finns mobil och man kan ringa!

Just nu är jag sjukskriven så soc kan inte begärna att jag ska söka jobb eller gå till ungdomscentrumet.
Vilket dom gjorde tidigare.

Jag tycker att behöver man hjälp och inte kan bo hemma så tycker jag soc kan hjälpa en med det!
Synd att man inte va oberoende av pengar då hade man inte ens brytt sig man hade knappt ens orkat att tänka.


Nu ska jag äta frukost som jag fortfarande inte gjort!
Ha en fortsatt trevlig dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0