Kisse kattungarna 5 veckor


Idag blir mina små 5 veckor, gud så fort tiden går..
I dagens läge så går dom på kattlådan,
Leker,
Vässar klorna,
Dricker vatten,
Fräser och morrrar,
Provat på och smaka visa saker.

Så de är full gång på dom,Till nästa helg som kommer så ska jag börja ge dom blötmat för kattungar och sedan till veckan därpå så ska dom börja få torrfoder, ska blöta upp den i början..
Alla väger nu ca 400g, för att vara 5 veckor. Nästan lika stora är dom.

Jag har tagit Bamses gamla hundbur som han nu växt ut och gjort de till koja och sedan tagit en flyttkartong och gjort de till ett litet bo,

Har öppnat på ena sidan öppningen satt dit kartongen, satt in kattlåda (liten för kattungarna),vatten,och en klösbräda, en liten och väldigt smal lång.
Jag tycker dom är för små än för att springa runt på golvet med en hund som tror dom är pipleksaker.vilket skrämmer mig väldigt mycke, då Bamse fortfarande bara är unghund och klassas lite som en valp än, fast han snart är 1 år ;)
Men jag tycker detta funkar och kattungarna tar ingen skada vilket jag ser....

Nätterna så sover dom i lådan inne i sovrummet :)

När kattungarna är 8 veckor och äter själv, när dom har lärt sig lite vad som är rätt och fel!
Då ska jag låta dom springa öppet i lägenheten, men än så tycker jag dom är för små. :) Mina små dunbollar..

Lägger upp en ganska så nytagen bild :)


Tyvärr har kattungarna ögoninflamation. Ska se om jag kan få en tid till nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Elli Caramelli

Näemen nu är dom där sockertopparna på bild igen, jag bara smälter då jag ser dom :D



Ja mina barnbarn är 3 veckor idag, så om ca 2-3 veckor kan dom flytta ;)

Jodå våran påsk har/är bara bra..

Sj då?

2009-04-11 @ 22:13:49
URL: http://bellan85.blogg.se/
Postat av: caro - blivande sexolog!

Åh vilka små sötnosar! :D vad är det för ras?



kram

2009-04-12 @ 15:51:55
URL: http://car0.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0