Jag drar en suck!


Har suttit och kollat runt på internet idag.

Jag hatar verkligen när folk ska pruta på djur, ett djur är fan värd mer kärlek än pengar!
Älskar man djuret så kan man fasiken lägga ner ALLT som behövs.

Jag anser så att prutar man så är man bara intresserad av att ha just ett djur.
Jag tycker att då kan man lika bra kolla på samma djur fast en annan ägare eller helt enkelt billigare.
Har man satt ett pris på ett djur så anser jag att de priset vill dom ha för att dels veta att ägarn som köper djuret är redo att lägga ner så mycke pengar på det!

Jag har varit med om att folk prutar och jag har sett så många som klagar på att dom inte fick de pris dom ville för att ha det!

När jag skulle sälja min första kull och satte ut dom på blocket så va de folk som skickade mail och ville pruta, först så tänkte jag bara låta de mailen vara, inte bry mig för jag visste att de fanns andra som va intresserade.
Jag ställde en av dessa mot väggen och frågade varför personen prutade?
Och personen skrev att så mycke ska inte en katt kosta för den skulle ju bara vara till sällskap!
Svaret person fick va kolla på en annan katt om inte någon av mina dög till de priset jag hade satt dom på!
Och dom pengar personen va redo att lägga ner på sin kattunge.

Jag försöker att hålla koll och höra av mig för att se så allt funkar nu efter allt!
Visst finns de fortfarande osäkerhet från min sida när jag gav dom till några av dom nya ägarna.
En jag har fått bra kontakt med de är sumos matte, gud hon är en ängel utan vingar!
Hon hör av sig när man minst annar de med bilder och ett fullt mail med meningar.
Såna köpare uppskattar jag, jag försöker själv vara de när jag har köpt något djur, höra av mig för att dom ska känna sig trygga och veta att dom har de bra hos mig.
Olyckligtvis dog Mojje ca 1 år efter att vi köpte honom! Min ängel mitt allt! Den ägaren hörde vi ingeting av efter att vi köpte honom.

Jag blir så arg. Suck varför pruta när du direkt kan kolla en billigare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0