Meduza

Dag 51..
Tiden går fort!!


Nu är det ca 14 dagar kvar till nedkomsten och du kan börja känna fosterrörelser. Lägg handen på magen när honan ligger och vilar och vänta (det krävs lite tålamod) vips så känner du en liten spark eller t o m en kraftig välvning inne i magen. Det är en härlig känsla och helt plötsligt känner du att du är delaktig i honans dräktighet på ett helt annat sätt än tidigare. Du blir förväntansfull på vad det är som ska komma ut. Det är full fart på de små liven nu som konkurrerar om platsen.

Det är viktigt att ge honan små portioner nu flera gånger per dygn då kattungarna tar mer och mer plats och ligger och trycker på magsäcken. Ibland blir "trycket" för stort och honan förlorar aptiten. Det är viktigt att veta att det inte är någon fara för ungarna som ser till att ta det som behövs av honans "fettdepå" som finns som en exklusiv reserv.

Om honan har många ungar så kan hon ha svårt att hålla sig ren i baken då måste du hjälpa henne. Tvätta av henne med ljummet vatten. Under själva tvätten kommer hon nog att protestera men kommer att vara tacksam mot dig efteråt då det känns skönt att bli ren.


Japp så om 4 dagar får ni ny uppdatering ska även lägga in en bild på meduza i vecka 7...


Kommentarer
Postat av: ella

Va roligt med kissebebisar :D

Min dag vart bara bajs så jag får se om jag orkar komma imorrn, men jag lär nog göra det hihi ^^. Kramar

2009-02-18 @ 20:10:16
URL: http://eellaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0