Meduza


Meduza är i dag 55.. Imorgon är hon i vecka 8!
Gud så fort tiden har gott, än så länge kan hon tvätta sig :)..

Nu är det inte många dagar kvar tills dom små ska komma, och dom bökar och har sig därinne..
Ena stunden kan dom boxas och nästa slår dom volter..
De är en otrolig känsla när man sätter handen på magen.

( Nu låter Meduza mig sätta handen på magen iallafall. Kan ha varit med att hon va så illamående ett tag.. )

Dag 55

Det är nu dags att ta fram och göra i ordning en bolåda där honan (förhoppningsvis) kommer att föda sina ungar.
Det är även dags att förbereda själva förlossningen och ta fram lite "smått och gott" som kan vara bra att ha.


( Jag tog fram den ena lådan då hon redan va nånstanns mellan dag 30-40..
Eftersom jag vill att hon ska känna sig bekväm..
Allt smått och gått tar jag fram OM hon går fram till dag 60 då åker små sakerna fram! )

Dag 55-60

Smek din hona på magen, detta kommer hon att tycka om!

Honans juver börjar bli mer svullna och kan även läcka lite grand, dvs. att det kommer lite mjölkig vätska från dem.

Det kan även komma en liten flytning från slidan när det är ca en vecka kvar. Så länge den inte luktar illa och inte är blodig  (det kan ju faktiskt vara dags också) så är det ingen fara men om du känner den minsta oro skall du naturligtvis kontakta en veterinär.

Om din hona är långhårig (gäller ej Rexar) så kan du ev. klippa bort lite päls runt bröstvårtorna så blir det lättare för kattungarna att "komma till". Det är ovanligt men det finns kattungar som "snuttat" ihjäl sig på en "hårtofs" vilket kan vara bra att undvika.

( Klippa bort päls får oxså bli OM hon går till dag 60.. Jag vill ju gärna att hon går mellan 63 och 65 dagar!
Men de är bara vänta och se )

Va lite grann för denna gång..
I dag 60 kommer jag skriva mera, OM meduza går dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0