Dag 01 – Presentera mig själv

En presentation, kommer såväl ihåg när man gick i skolan och började en ny klass eller de va någon ny och man skulle presentera sig, 3 meningar sen var jag klar :)
Namnet var då Rebecka, blir 22 nästa år, bor i sundsbruk mellan Sundsvall och timrå tillsammans med mina 2 hundar Bamse å Othéa och 2 katter Meduza å Maja.
Född och uppvuxen i sveriges huvudstad sthlm, År 2000 bestämde sig mamma och hennes dåvarande kille att flytta upp till Timrå för att komma bort från stress och allt som var därnere, vart tillfrågat om att flytta med och mitt svar vart ja.
Resten av min familj bor kvar i sthlm, som pappa och hans släkt, samt min morbor.
Tillsammans med mamma bodde vi i Timrå ca 3 år innan vi bestämde oss för att flytta till Sundsbruk.
Ett starkt minne jag har från då vi flyttade upp var när bussen var vid skönviksbacken och jag fick se östrand och kände lukten FY, skrek i bussen att jag ville vända hem igen för där ville jag inte bo ;) ( 10 år senare jag har fortfarande inte vant mig vid lukten )
År 1997 togs morfar ifrån mig, min förebild någon som alltid fick mig att skratta.
År 2007 10 år efter att min morfar dog, togs min mormor hastigt ifrån mig oxså.
2 stycken som stått mig nära.
År 2008 tog jag studenten i IV och flyttade strax efter det till en egen lägenhet på samma gata som jag redan bodde på, med mig flyttade mina katter och kort efter skaffade jag min hund Bamse.
Har en del bakgrund om mig som oftast påminds om men som jag lätt lägger på hyllan, bla sjukdomar och familjeproblem.
Är praktiskt taget utbildad kassörska, då jag alltid haft lätt och lära mig det och trivs med det.
Har alltid jobbat inom handel sedan jag var ute på min första praktik i grundskolan, men sedan ca 6 månader tillbaka jobbar jag nu mera med ungdomar som jag stortrivs med!
Har även andra planer på att utbilda mig till målare eller nått liknade.
Min största fritid går till datorn,vännerna och mina 2 hundar Bamse och Othéa, Othéa skaffade jag för lite mer än 3 månader sen och är ett heltids göra.
Jag är en social och överaktiv tjej som alltid vill vara igång och vill att de ska hända saker hela tiden.
Många har frågat mig om jag skulle kunna tänka mig flytta tillbaka till sthlm men har inga planer på att flytta tillbaka till dit då jag trivs så bra här uppe.
År 2006 drabbades jag av nån sorts ätstörning och slutade äta i princip allt pga att läkarn förklarade fel, vilket resulterade i en viktnedgång och sedan dess haft problem med och äta, numera äter jag 3-4 gånger så mer än jag gjorde då vilket jag är tacksam för. Men har fortfarande en lång väg att gå.
Detta blir jag påmind om varje dag ett fel läkarn gjorde som satt sina spår i mig.
Nu i höstas fick jag även en diagnos jag länge gått och väntat på, började med utredningen förra året och de har tagit mig ett år att genomföra den.
Så nu är det ett nytt kapitel i mitt liv
Ja de var väl lite om min presentation då.
  • En presentation, kommer såväl ihåg när man gick i skolan och började en ny klass eller de va någon ny och man skulle presentera sig, 3 meningar sen var jag klar :)
  • Namnet var då Rebecka, blir 22 nästa år, bor i sundsbruk mellan Sundsvall och timrå tillsammans med mina 2 hundar Bamse å Othéa och 2 katter Meduza å Maja.
  • Född och uppvuxen i sveriges huvudstad sthlm, År 2000 bestämde sig mamma och hennes dåvarande kille att flytta upp till Timrå för att komma bort från stress och allt som var därnere, vart tillfrågat om att flytta med och mitt svar vart ja.
  • Resten av min familj bor kvar i sthlm, som pappa och hans släkt, samt min morbor.
    Tillsammans med mamma bodde vi i Timrå ca 3 år innan vi bestämde oss för att flytta till Sundsbruk.
  • Ett starkt minne jag har från då vi flyttade upp var när bussen var vid skönviksbacken och jag fick se östrand och kände lukten FY, skrek i bussen att jag ville vända hem igen för där ville jag inte bo ;) ( 10 år senare jag har fortfarande inte vant mig vid lukten )
  • År 1997 togs morfar ifrån mig, min förebild någon som alltid fick mig att skratta.
    År 2007 10 år efter att min morfar dog, togs min mormor hastigt ifrån mig oxså.
    2 stycken som stått mig nära.
  • År 2008 tog jag studenten i IV och flyttade strax efter det till en egen lägenhet på samma gata som jag redan bodde på, med mig flyttade mina katter och kort efter skaffade jag min hund Bamse.
  • Har en del bakgrund om mig som oftast påminds om men som jag lätt lägger på hyllan, bla sjukdomar och familjeproblem.
  • Är praktiskt taget utbildad kassörska, då jag alltid haft lätt och lära mig det och trivs med det.
    Har alltid jobbat inom handel sedan jag var ute på min första praktik i grundskolan, men sedan ca 6 månader tillbaka jobbar jag nu mera med ungdomar som jag stortrivs med!
    Har även andra planer på att utbilda mig till målare eller nått liknade.
  • Min största fritid går till datorn,vännerna och mina 2 hundar Bamse och Othéa, Othéa skaffade jag för lite mer än 3 månader sen och är ett heltids göra.
    Jag är en social och överaktiv tjej som alltid vill vara igång och vill att de ska hända saker hela tiden.
    Många har frågat mig om jag skulle kunna tänka mig flytta tillbaka till sthlm men har inga planer på att flytta tillbaka till dit då jag trivs så bra här uppe.
  • År 2006 drabbades jag av nån sorts ätstörning och slutade äta i princip allt pga att läkarn förklarade fel, vilket resulterade i en viktnedgång och sedan dess haft problem med och äta, numera äter jag 3-4 gånger så mer än jag gjorde då vilket jag är tacksam för. Men har fortfarande en lång väg att gå.
    Detta blir jag påmind om varje dag ett fel läkarn gjorde som satt sina spår i mig.
  • Nu i höstas fick jag även en diagnos jag länge gått och väntat på, började med utredningen förra året och de har tagit mig ett år att genomföra den.
    Så nu är det ett nytt kapitel i mitt liv.
  • Ja de var väl lite om min presentation då..

En helprofil av mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0