Mina val


Här sitter jag nu med mina val i handen, ska jag välja och leka och spela eller ska jag välja den där vägen då jag inte orkar bry mig.
Måste jag växa upp, ta ansvar och stå för mina kast!
Ja de måste jag, jag har inga andra val. men då väljer jag vägen och konsekvenserna som blir oxså.

Jag är en människa med mycke tankat och funderingar, en mänslig människa som alla andra.
Tankar,behov och kärlek.
Jag är även en människa som behåller mycke innom mig, jag lastar inte andra med mina problem.
Pga att jag har fått lära mig att ta mitt eget ansvar!
Har jag skit att bära på så får jag se till att bli av med de oxså.

Jag har endå modet att stå för vem jag är, stå upp för vad jag gör.
Jag säger ofta vad jag tycker och tänker, och försöker alltid lösa problemet till de bästa.

Visst kan jag sjunka och springa mellan bena på mamma och be om hjälp, precis som vilken annan människa som helst. MEN jag har endå ett ansvar!

Just nu känner jag bara för att lägga allt i en påse vika ihop och kasta.

Nya tag nya möjligheter och nya tankar finns imorgon!

Kommentarer
Postat av: Elli Caramelli

Du vet att jag finns bara några dörrar bort om du behöver prata. man måste ventilera sig vissa gånger. Man kan inte bära på allt själv,kan vara skönt att få prata ur sig någongång :)

2009-08-01 @ 10:53:54
URL: http://bellan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0