Meduza Dag 1

Dag 1-2

Denna dag sker ägglossningen. Ägglossning framkallas av hanens penis som har små "hullingar" som "fälls ut" vid hans utlösning. Ägglossningen kommer i gång utav detta och brukar ske ca 24 - 36 timmar efter själva parningen.




Meduza har parats idag oxså, vaknade till en påstigning, inget jag tyckte om och höra!
Idag har hon börjat att trampa mera med bakbenen och så rullar hon lite extra..

I vanliga fall så ser man om man klapparna henne bak,
Jag har tur, för meduza går inte och skriker när hon löper,viseligen gjorde inte Puma de heller..
De är nått jag haft tur med när de gäller flickorna..
Men Puma kastrerad då hon fick Äggledarinfektion..2 dagar efter att kattungarna tittat ut..

Dom som går och skriker i denna familj är killarna.. Tjockis (Bacardi som han heter) skriker för fullt nu..
Bailey´s brukar skrika oxså!
Men från min sida så är det ett tecken på att dom vill höra ifall man är där..
Och varje gång jag säger nått kommer dom i hundranitti och gosar :)  Mina små pojkar!

Meduza vart 2 år den 17 December!
Tjockis blir 2 år den 2 juli!

Så de skilljer inte så mycke mellan dom!
Jag ska kastrera Tjockis i slutet på Januari! För då har han fått gjort sitt...
De sägs att man ska ta 2 kullar sen kan man kastrera katten för att få en lugn och bra katt..
Så nu blir de Tjockis och Meduzas andra kull för båda så då får tjockis vara nöjd :)

Skriver mera ikväll om henne.
Ha det bra medans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0