Hej igen!

Tänkte bara skriva innan ni läser att detta kommer bli ett lite långt inlägg..

Så har du tid så kan du läsa..


Jag har legat på sjukhuset från igår tills idag, kom hem för ca 1 timme sen
.


För ca 4 månader sen så fick jag mitt första anfall (eller hur man nu ska säga det)

Jag tappade luft och fick ont i hjärtat.

Sen ca 4-5 veckor efter så fick jag ett nytt anfall,samma sak.

Och för ca 4-5 veckor sen när jag och mamma va på affärn så fick jag ett liknande anfall, fick huka mig och försöka kämpa efter luft, jag som vanligt tror ju att sånt här bara är en 1 gångs sak, men efter att de har upprepas så började jag misstänka något.


Igår natt va jag inne hos min mamma och satt och spelade kort, plötsligt så kom detta anfall och jag fick svårt att andas,hjärtat gjorde ont och jag kände mig dålig, när anfallet va klart ringde jag upp till akuten för att ta reda på vad det var, dom sa att vart de värre så va jag tvungen att komma in, men kunde ringa vårdcentralen morgonen därpå.

Jag ringde vårdcentralen igår morse och fick en tid kl 10:30, jag hade inte kunnat sova nått under natten och när jag kom ner så hade jag varit vaken ca 24 timmar!

Läkarn gjorde ett ekg och efter att ha tittat på detta så ringde han några samtal, jag vart skickad upp till akuten, på vägen hem så ringde jag mamma, läkarn hade sagt till mig med ca 110% att de inte var något och nu helt plötsligt vart jag akut skickad till akuten, jag fick komma in nästan med de samma däruppe.

Mamma och M följde med mig.

dom gjorde ett nytt ekg och jag fick ligga i ett väntrum. kl gick och tillslut vart jag inskriven!

Dom tog ett blovprov först i pulsåden, fick sitta och hålla i ett bra tag, sen när jag fick komma upp till avdelningen (för hjärta och kärl) så tog dom ett nytt blodprov fast denna gång i armvecket.

Fick åka ner till rönken och ta bilder, sen vart de en slapp kväll.

När dom va klar med proverna och allt fick jag veta att jag skulle få stanna över natten.

Som tur va så fick jag eget telefon och fick ligga ensam i rummet.

Mamma och M stannade tills kl vart 20-21 tror jag.

Somnade strax efter kl 23



Vaknade en sväng vid 03,somnade om lika fort,

Vaknade sen en sväng vid 06 somnade om,

Vaknade sen igen vid 07:10,


De va ett program på tv som började kl 06:30 - Fat albert, Amerikansk komedi från 2004. Fat Albert och resten av Cosby-barnen lever lyckiga i ett animerat Philadelphia, när en tonåring en dag gråter för att hon inte har några kompisar. Fat Albert och hans gäng kommer magiskt ut genom TV:n till det riktiga Philadelphia och bestämmer sig för att hjälpa flickan att skaffa kompisar. Albert blir kär i hennes vackra styvsyster, men när han och Cosby-barnen tar sig ut i den riktiga världen börjar de blekna. Kommer Albert att kunna återvända hem efter att ha tagit hjälp av Bill Cosby själv, eller kommer hans gäng att försvinna för alltid?.


Jag tyckte denna filmen va kanon, slutade kl 08:20, Jag har kanske somnat till mellan tv tittandet..
Jag fick in en rumskamrat vid ca 09:15, trevlig äldre dam, jag va den yngsta och alla visste vem jag var :D
Mamma och M kom vid strax efter 12 tiden och lite senare fick jag göra ett nytt blodprov i höger armveck, även då satte dom in en nål som fick sitta ifall dom skulle göra något mera,

Vart nedskickad till rönken igen fast denna gång fick jag ligga ner och vart skjussad fram och tillbax, fick i mig nå medel så man vart varm (kändes som man kissade på sig) Även läkarn satt de skulle kännas så, vart varm upp i halsen och huvudet oxså..
När jag kommer upp igen så fortsatte jag och mamma och M att spela kort, fick fortsätta ha nålen i armen, vilket va väldigt störande.
Till slut kommer en läkare in och säger att jag med 99,9% kommer att bli utskriven, lättnad.

Jag packade ihop mina saker och strax efter 19 tiden kommer doktorn och jag får åka hem.

Första gången i hela mitt liv jag blev inskriven,sov över och fick rönkas, så nu har de hänt nått nytt..
Jag kommer att ta de lugnt nu,


De hela är att läkarna trodde jag hade fått en propp i lungan, vilket gjorde mig väldigt rädd, även att dom trodde jag hade nått muskel fel vid hjärtat.

Men jag är frisk, blod och kropp såg bra ut och jag är nu hemma, ska lägga mig på soffan och vila...

Hoppas att ni andra mår bra..

Kram!


Jag kommer lägga upp några bilder från igår och idag :)


Tack sötnos för alla dom minuter vi har suttit och pratat, du är verkligen uppskattad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0