Lördag

Gårdagen va ett kapitel för sig!

Slutade kursen kl 15 igår,Gjorde Christoffer sällskap en sväng sen fortsatte jag bussen hem, svängde in hos Marie på hemvägen och frågade om hon skulle med ut ikväll och ifall hon skulle på boa, eftersom hon nu är 20 hon hängde på, men nere hos mamma så sa hon att hon hinner inte följa med ut ikväll..
Så hon vänder hem och fortsätter fixa med sitt..
Jag övertalar mamma tillslut att sitta med Bamse, började dricka och fick med Marie tillslut...
Liten och Ella kom förbi och hämtade oss, poppade musik och så..
Drog ner till stan vid 22 tiden, skulle bli avenyn men de va mycke folk och peja en del för inträdet.
Så de vart ner till daltons..
Träffade en del sällskap och hade de trevligt..
Tack för att ni gjorde kvällen bra!

När vi kommer ner på navet så är de en kille ( va i tonåren ) som står och hyttar med handflatorna mot en älde (han va väl i 40-45 års ålden) och säger - är du med på höger eller vänster.
Och jag tänkte direkt, de är halt där dom står och flyttar den äldre sig för snabbt så kommer han åka i backan, troligen slå huvudet.
Och den här tonåringen fortsatte.. och tilslut vart jag så otroligt sur att inte killen gav upp efter att alla sa till honom.
Så jag gick fram höjde rösten och fråga om han va vuxen eller fortfarande en barnunge..
Killen gav upp, den äldre halkade iallafall.. Tyckte viseligen synd om han..
Men tonåringen slutade bara för stunden, när han gav upp mot oss skulle han ge sig på killarna med gula jackorna..
Och då säger den här tonåringen är du beredd på höger, och då säger han i gul jacka - är du beredd på höger för polisen kommer bakom, killen försökte kämpa sig lös och dra därifrån, men ack de han inte han.
Polisen tog han och sen fick han åka polisbil!
Rätt åt killen tycker jag, för med alkohol i kroppen och inte kan bete sig så kan man fan stanna hemma..
Och alla fjortisar eller hur man nu ska säga, 14-15 år gammla som springer på stan styp fulla..
Vafan tänker dom med? Inte rädda att bli våldtagna, när dom fan inte själva kan stå på bena..
Näe gud va hemskt! - OCH NEJ JAG VA INTE SÅN SJÄLV, SATT HELLRE HEMMA!!

Tog bussen hem 01:15, svängde förbi mamma och hämtade bamse, viseligen va mamma vaken just då, så jag behövde inte smyga såå mycke..
Tog bamse och gick hem..
va bara av med kläderna och sen lägga sig, somnade vid ca 02:20..

Vaknade imorse första gången vid 07:10, gick ut och la mig i soffan och vaknade sen igen vid strax efter 12 tiden..
Satte på datorn och tittat lite på tv:e.. Nu ska jag äta frukost!
Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0