Funderingar

Sitter och funderar på alla människor som tar kattungar, en hona och en hane..
Dom flesta i fallen vill ha kattungar!
Men tänker ni då på framtiden för kattungarna?

Jag kan erkänna de gjorde inte jag när mina TRE Katthonor va dräktiga, jag tänkte mest bara åå va gulliga!
Men nu i efterhand så kände jag att jag skulle ha behövt tänkt längre..

Som en av dom som tog kattunge av mig, dom HAR planer på att para deras på katter,
Dom tog en hane av mig för att para med deras, som va då kattunge..
Men tänkte då dom på att en kull kan bli upp till 8 kattungar?
Har dom familjer som kattungarna kan komma till?!

Jag känner att jag skulle ha skrivit på papprerna att jag vill att hanen kastreras när han är 6 månader och att dom visar upp papprerna för mig!

För just nu finns de alldeles för många hemlösa katter/kattungar!

Denna kull som Meduza nu väntar försöker jag planera bättre..

Jag har planer på att flytta till hus om nått år och fixa till ett hus där jag kan ha hemlösa katter..
För de är inte deras fel att dom är hemlösa!
De är ägarna som har tänkt fel!

Ska jag skaffa fler katter blir de troligen en från ett katthem!
För jag vill hellre ge den en chans att få ett bättre liv!

När man skaffar en katt så skaffar man en livskamrat!
Jag hoppades på de när jag skaffade Mojje (skaffade honom 2006 med sambon jag va tillsammans med)
Mojje han bara bli 1 år innan jag va tvungen att avliva honom! Olyckligtvis
Sedan dess har jag bara haft Mojje i huvudet!
Han va MIN bebis! Han va mitt allt..
När jag skaffade Meduza så skaffade jag henne för att jag hoppades på en parning mellan dom, men Meduza han aldrig bli könsmogen!
Nu 2 år senare är Meduza mitt allt..
Jag skulle kunna dö bara för att hon ska må bra!
Baileys,Puma,Bacardi har jag skaffat allt eftersom jag känner att dom behöver ett hem!
Samma gäller dom, dom är mina allt!
Men olyckligtvis så kan då inte Bacardi bo inne hos mig, evt efter kastreringen!

De är oxså nått jag vill ta upp, för er alla som har hankatter!
Kastrera dom!! Eller om du har en hona som är utekatt!
Oönskade graviditeter, liv som kommer till värden..Som kanske blir hemlösa senare!
Jag är glad att mina är innekatter!
Jag skulle aldrig klara av att ha dom ute!

Puma är planer på att hon ska få komma till ett äldre par så småning om. Där hon får vara själv, eller med en äldre katt som oxså är kastrerad.. Puma vart de 2 dagar efter hon fick kattungar (hon fick äggledarinfektion)
Och jag är glad på ett sett att hon fick de, för nu behöver jag inte vara orolig att de kommer oönskade kattungar!
Puma fick 5 kattungar, var av att 3 dog, och de är jag oxså lite glad över.. Dom slapp att kanske bli hemlösa en dag!
Men Sumo och Woodii har de bra i dom familjerna dom bor i nu!
Har kontakt med dom..Varför kattungarna dog va för att det va alldeles för trångt i magen! Dom va missbildade..

Baileys ska bo med mig och Meduza, och Bamse.. Blir väl en kattunge från Meduza oxså :)

Nog om detta!

Ni som läser och funderar på en katt eller 2...
Adopera en från katthemmet iställe, ta en kattunge därifrån!
Tänk vad den har fått genomgått!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0