Söndag = Städ och Tvättdag



Igår släckte jag allt utom datorn,tände ljus och satt och tänkte på Earth hour
Den hade dom igår mellan 20:30-21:30
Miljontals människor släckte ljuset i en manifestation för klimatet.
Världen förenas i en enkel handling - att släcka ljuset under 1 timme.

Många människor släckte belysningen hemma och tände ljus.
Några samlade ihop ett gång och satt och spelade sällskapsspel,lagade mat.
Och andra kanske stod uppe på södra eller norra berget där jag bor och tittade ut över staden.


Efter denna timme så fixade jag mig iordning och gick promenad med mamma.
När jag kom in fixade jag lite i vardagsrummet, kl 22:35 började det någon film på 3:an som jag har sett förut.
Man blir ganska fast i den på en gång, så jag släckte ner och kröp ner i sängen, åt kvällsfika och bara tog det lugnt.
Somnade nån gång efter 02:30 och vaknade sen igen vid 05, la mig på soffan och halv sov fram tills mobilen ringde 10.
Inatt ställde vi fram kl 1 timme och det innebar sommartider och att man fick sova 1 timme mindre :( . . . . . . .

Efter att klockan hade ringt så fixade jag lite med tvätten, gick upp till tvättstugan och visade sig att jag hade tvättstugan 15-18, lämnade tvätten och gick ner, upp efter 12 igen och tittade och de va fortfarande tomt...
Så jag slängde in min tvätt så nu har jag tvättstugan till 18! Hoppas bara att torktumlan vill fungera sedan, snutten får hjälpa mig med den, han fixade den igår :D

Nu ska jag lyssna på musik och titta vidare på internet, ska upp till tvättstugan vid 10 över igen!

ses :)

Kommentarer
Postat av: My

Hoppas du får en bra dag, trots tvätt och sånt :)

2009-03-29 @ 15:14:24
URL: http://mylika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0