Torsdags händelser

Idag har det varit lite fullt upp,
Vaknade imorse vid 05:30, låg och halvsov fram tills kl va nästan 07..
Klev upp vart lite stressigt att hinna med allt,

* Ut med bamse
* Fixa hans mat
* Äta frukost
* Fixa väskan
* Plocka fram lunchen
* sminka och borsta håret
* Kolla kläder jag ska ha på mig

Skyndade mig till bussen och mötte upp Marie..
Stod lite och sen kom bussen, vägen in va rätt lång men tillsut va vi på kursen..
Förmiddan va bra, sen när vi skulle ha lunch så gjorde jag iordning mitt, satte mig och åt och så kom några av ledarna och skulle äta, hade med sig mat, när jag bara har några tuggor kvar känner jag att de börjar klia i halsen, skyndar mig att äta klart och går sedan därifrån..
När vi kommer tillbax så har marie varit och handlat sallad och vi ska sätta oss i köket.
Ledarna sitter kvar och efter bara några få sekunder så känner jag hur de kliar i halsen, ögonen börjar göra ont och jag går då fram och frågar en av ledarna vad dom äter och ifall dom har jordnötter och annat tjafs i..
Får veta att det är kina mat och att dom har jordnötsdressing eller vad de nu heter och Cashewnötternötter i sin mat.
Då fick jag reda på vad det var, kliandet över kroppen och all panik kom..
Tog allergitablett och gick ut, gick upp till Martin och satte mig en sväng, Lampa pratade med mig och efter ett tag (30 min) går jag tillbax in, känner fortfarande lukten men va tvungen att fixa med mitt, turen va att min handläggare på ungdomscentrumet var där så jag fick gå in i ett rum (dörren va som tur va stängd) och vi pratade om allt mellan himmel och gjord.. Skulle fixa en praktik plats tills på måndag..
Talade om att jag hade hört av mig till 2 platser men väntade på svar, på ena stället hade jag inte fått tag på han jag skulle prata med men han på de andra så bad han mig ringa upp på eftermiddan..
Efter all samtal så gick jag upp till ungdomscentrumet och fixade så att mitt busskort vart laddat och seda tillbax till kursen.. Fick tillslut tag på han jag skulle prata med på ena stället, och efter mycke om och med så sa vi att vi skulle höras av imorgon,han skulle tänka över allt och se.
När jag gick därifrån så gick jag in till en affärn där min handläggare va,dom hade möte där, väntade på henne och under tiden ringde han från ena stället och talade om att jag hade fått praktikplatsen som jag hade ringt om tidigare under dagen... Sken upp som en sol och tackade..
Sedan så kom min handläggare talde om för henne att jag fick platsen, sedan kom en förra arbetsgivare till mig och frågade om hon ville vara min referens och hon tackade ja!!
Så nu har jag både praktikplats och referens... :D Sedan har jag 2 små jobb på G + ett jobb där jag lämnat in ansökan.
Så nu får vi se!

Nu ska jag kolla tv.. Höres senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0