Dag 3 – Mina föräldrar.

Mina föräldrar är som dag och natt :)
Om jag inte minns fel så kände dom varandra innan dom vart tillsammans år 1987-88 kanske?
Mina föräldrar valde att gå skilda vägar år 1991-92 när jag var mellan 2-3 år gammal.
Mamma är född och uppväxt i stockholm. Född år 1966 hon skulle fylla 23 när hon fick mig.
Hon har så länge jag kan minnas jobba inom handel, där jag fått intresset ifrån.
Hon är även halv norsk vilket jag är lite små stolt över att själv vara.
Mormor är född och uppvuxen i norge men flyttade till sverige början på 60 talet.
För mig är mamma precis den mamma jag vill ha, som för alla andra.
Hon finns där när jag behöver henne och ställer oftast upp för mig.
Jag har alltid haft en bra relation med henne vilket har haft sina för och nackdelar.
Tycker med egna åsikter att jag och mamma hade en bättre relation i tonåren än vad vi har nu men åt andra sidan så har vi fått en bättre relation som vuxna vilket är riktigt skönt.
I tonåren så har de mesta varit på mina vilkor och har jag vägrat något så har de blivit så.
Nu mera så är jag vuxen och måste ta egna beslut vilket inte alltid är de lättaste, förut så var de ju hon som fick för allt och hon som tog ansvaret, numera måste jag ju ta ansvaret själv.
Hoppas ni förstod det jag menar nu :)
Har så gott som hela mitt liv bott tillsammans med mamma utom år 1997-98 då jag under ca 1 år fick bo hos pappa.
Pappa är född och uppväxt i stockholm och bor fortfarande kvar där.
Född år 1967, hade precis fyllt 22 när jag föddes.
Pappa har jobbat med de mesta under min uppväxt.
Tyvärr kommer inte jag och han överrens vilket har satt sina spår.
Har aldrig haft den far och dotter relation jag många gånger får höra att andra har, vilket är för mig tråkigt. Tror tyvärr vi aldrig kommer att få den heller.
För mig är pappa allt i allo, han pysslar med allt från snickeri till målning och piller göra till att ut och köra lastbilar och grävmaskiner.
Nått han verkligen älskar är djur, tror hundar och katter är nått som står högst på listan.
Katten Linus som pappa har, har han haft sedan jag var 2 år gammal och är idag 19 år!
Kissen som även pappa har är nånstans mellan 10-14 år gammal.
Linus är för mig allt! Finns ingen katt som någonsin kommer ersätta han.
Det var väl lite om mina föräldrar :)
  • Mina föräldrar är som dag och natt :)
  • Om jag inte minns fel så kände dom varandra innan dom vart tillsammans år 1987-88 kanske?
    Mina föräldrar valde att gå skilda vägar år 1991-92 när jag var mellan 2-3 år gammal.
  • Mamma är född och uppväxt i stockholm. Född år 1966 hon skulle fylla 23 när hon fick mig.
    Hon har så länge jag kan minnas jobba inom handel, där jag fått intresset ifrån. 
    Hon är även halv norsk vilket jag är lite små stolt över att själv vara. 
    Mormor är född och uppvuxen i norge men flyttade till sverige början på 60 talet.
    För mig är mamma precis den mamma jag vill ha, som för alla andra.
    Hon finns där när jag behöver henne och ställer oftast upp för mig.
    Jag har alltid haft en bra relation med henne vilket har haft sina för och nackdelar.
  • Tycker med egna åsikter att jag och mamma hade en bättre relation i tonåren än vad vi har nu men åt andra sidan så har vi fått en bättre relation som vuxna vilket är riktigt skönt.
    I tonåren så har de mesta varit på mina vilkor och har jag vägrat något så har de blivit så.
    Nu mera så är jag vuxen och måste ta egna beslut vilket inte alltid är de lättaste, förut så var de ju hon som fick för allt och hon som tog ansvaret, numera måste jag ju ta ansvaret själv.
    Hoppas ni förstod det jag menar nu :)
  • Har så gott som hela mitt liv bott tillsammans med mamma utom år 1997-98 då jag under ca 1 år fick bo hos pappa.
  • Pappa är född och uppväxt i stockholm och bor fortfarande kvar där. 
    Född år 1967, hade precis fyllt 22 när jag föddes.
    Pappa har jobbat med de mesta under min uppväxt.
    Tyvärr kommer inte jag och han överrens vilket har satt sina spår.
    Har aldrig haft den far och dotter relation jag många gånger får höra att andra har, vilket är för mig tråkigt. Tror tyvärr vi aldrig kommer att få den heller.
    För mig är pappa allt i allo, han pysslar med allt från snickeri till målning och piller göra till att ut och köra lastbilar och grävmaskiner.
    Nått han verkligen älskar är djur, tror hundar och katter är nått som står högst på listan.

    Katten Linus som pappa har, har han haft sedan jag var 2 år gammal och är idag 19 år!

    Kissen som även pappa har är nånstans mellan 10-14 år gammal.

    Linus är för mig allt! Finns ingen katt som någonsin kommer ersätta han.
  • Det var väl lite om mina föräldrar :)

( Klickbar bild )
Mamma,Pappa och jag
år 1990

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0